Wiosna Panie Sierżancie!

Już się zbliża… Już czuć ją w powietrzu, w dłuższych dniach, w otwartych oknach samochodów i mieszkań, w śpiewie ptaków. Po kilku miesiącach mrozów i biegania po lodzie, nadchodzi wyczekiwana wiosna. Zdecydowanie jeden z najlepszych i najfajniejszych okresów na bieganie! Czas kiedy czujemy, że się nam chce i że teraz możemy wszystko!

16804221_1446131065458127_3647300620776369831_o

Jako biegacz trenujący przez cały rok obserwowanie i porównywanie kolejnych cykli natury jest częścią mojej codzienności. Każda z pór roku ma w sobie coś wyjątkowego, każda urzeka w inny sposób. Wiosna jednak jest tym wyjątkowym czasem kiedy po surowej zimie budzimy w sobie lwa i czujemy że możemy przenosić góry. Nie bez powodu także, jest to chyba najlepszy okres do rozpoczęcia swojej przygody z bieganiem albo powrotu do tej aktywności. Jeśli więc przez ostatnie miesiące odwlekaliście albo porzuciliście treningi, to powiadam Wam, TERAZ jest czas aby do nich powrócić!

20170225_102259-01

Wszystko jednak z głową. Jeśli nie przepracowaliście porządnie okresu zimowego, warto rozsądnie zaplanować wiosenne treningi. Przypływ endorfin wśród wybuchających zielenią trawników i skwerów nie oznacza wcale, że wasze mięśnie zmieniły się w kończyny zielonego Hulka i mają super moc. Zbudujcie więc rozsądnie podwaliny kondycji tak aby spokojnie przygotowywać organizm do większych wysiłków. Słuchajcie swojego własnego organizmu. Spokojne tempo, luźne wybiegania, wbijajcie się w formę jak dżdżownica w pulchną glebę tuż po ciepłym wiosennym deszczu.Głową i z głową :) No i z przyjemnością :D

20170106_083021-01

Wiosna i rozkwitająca dookoła natura, sprzyjają ruszeniu w teren. Daje to dużą szansę na fajne urozmaicanie cykli treningowych. Oprócz podstawowych wybiegań w OWB1 na własnym fyrtlu, zaplanujcie sobie raz w tygodniu, najlepiej na weekend dłuższe wyprawy biegowe w teren. Dobry cross nie tylko dostarczy Wam cudownych wrażeń z obserwowania wiosny w akcji w terenie, ale wzmocni organizm i zbuduje wytrzymałość. Wpłynie pozytywnie na jakość całego treningu oraz zwiększy jego jakość. Do tego treningi interwałowe, biegi z narastającą prędkością i już po kilku tygodniach solidnej pracy zaobserwujecie wyraźne efekty. A to przecież początek sezonu, więc warto budować formę na cały sezon startowy 2017!

16904797_1446079872129913_8675822799708170085_o

Trzymajcie się założonego wiosennego planu, a czynniki zewnętrzne będą zwiększać waszą motywację i utrzymywać Was w nieustannym pozytywnym nakręceniu. Jest ciepło, już za chwilę bieganie na krótko. Uśmiechy mijanych biegaczy, promienie wiosennego słońca na waszej twarzy. Soczysta zieloność w terenie i budząca się do życia natura to idealny doping i motywator dla którego chce się wstawać każdego dnia na trening. Korzystajcie z tego! Czerpcie radość aktywności fizycznej całymi garściami. Przecież wiosna jest taka krótka, po prostu szkoda jej przegapić!

20170225_105616-01

Wiosna to czas zwycięstwa zieleni na wszystkich frontach. Zieleń to kolor żołnierza, wojownika, który uparcie i konsekwentnie realizuje zadania. Bądźcie swoimi własnymi dowódcami, dążcie do swojego celu ale przy okazji czerpcie przyjemność z tego co widzicie dookoła. Bo bieganie w zgodzie z przyrodą jest najpiękniejszą formą uprawiania tego sportu. W końcu: Wiosna Panie Sierżancie!   

Chris Kwacz

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s