Wiosenne Przesilenie

Z jednej strony jest to bardzo fajny i mocno nakręcający okres. Rozpoczęcie sezonu startów w zawodach, nareszcie na trasie pojawia się słońce i temperatura, które usprawiedliwiają bieganie na krótko, duża ilość zmotywowanych runnerów dookoła też podgrzewa atmosferę. Z drugiej, to moment bardzo newralgiczny, gdy na prawdę nie trudno o przypadkową kontuzję, przemęczenie i wszelkie inne nieszczęścia pojawiające się, kiedy chcemy za bardzo, za szybko i za mocno. A natura ludzka jest właśnie taka: Chcemy tu i chcemy to teraz! Najlepiej od razu z soczystą dokładką :) O czym więc warto pamiętać na początku sezonu, aby nie obudzić się nagle z niespodziewaną kontuzją i przymusowym wyłączeniem z biegania na długie tygodnie?

20160328_173924-01

Przede wszystkim słuchaj swojego organizmu. Nie mam pojęcia jak przepracowałeś okres zimowy, ale jeśli w szczerej rozmowie z samym sobą wiesz, że nie spinałeś mocno pośladków, postaraj się z rozsądkiem planować poszczególne treningi. Aby zbudować podwaliny kondycji na długi, wyczerpujący sezon, potrzeba czasu i nagła przypływ wiosennych sił nie spowoduje, że zrobisz życiówkę na planowanej za miesiąc połówce. Tak więc nie skupiaj się na śrubowaniu kosmicznych wyników w startach treningowych, na najlepsze przyjdzie jeszcze czas. Ze spokojem. Skup się na gładkim wbiciu się w formę nawet kosztem wolniejszych biegów przy dłuższym okresie aklimatyzacji Twojego ciała. To najrozsądniejsza, choć wymagająca więcej cierpliwości, droga.

20160327_121924-01

Urozmaicaj cykle treningowe. Do podstawowych wybiegań w OWB1 dołącz koniecznie interwały, podbiegi i biegi z narastającą prędkością jako elementy budujące twoją wytrzymałość i szybkość. To czas aby wyrwać organizm ze snu zimowego i nawet jeśli nie wyłączałeś się z cyklu na roztrenowanie, teraz jest moment aby wskoczyć na wyższe obroty. Tym bardziej, jeśli planujesz w najbliższych miesiącach powalczyć o coś więcej niż tylko zaliczenie poszczególnych biegów w Twoim kalendarzu zdobyczy 2016.

20160405_082659-01

Badaj nowe tereny. Poprawa pogody wiąże się z bardzo ważnymi informacjami. Po pierwsze masz lepsze i stabilniejsze warunki w terenie, który przez zimę i przedwiośnie był dla Ciebie trudno dostępny. Po drugie dni są o wiele dłuższe. Daje Ci to ogromną szansę na rozszerzenie obszaru Twoich treningów o miejsca, które do tej pory unikałeś. Crossy, wybiegi do lasu, polne ścieżki czekają teraz na twoje wizyty. Nie marnuj okazji, bo takie urozmaicenie wpłynie bardzo pozytywnie na jakość Twojego treningu a także na jego wydajność. Nie ma nic fajniejszego, niż pojawienie się w nowym, nieznanym miejscu i zwiedzanie terenu poprzez aktywność ruchową. To karta przetargowa wiosny i koniecznie spróbuj nią zagrać w swoim planie treningowym!

20160402_111235-01

Trzymaj się założonego planu i realizuj go z żelazną konsekwencją. Zabawa zabawą ale w tle zawsze tkwi element satysfakcji z osiąganego progresu i osiągniętych celów. Dlatego wiosna jest idealną porą na założenie sobie kroków milowych na najbliższe miesiące i z marszu rozpoczęcie działań w celu ich realizacji. To teraz musisz powiedzieć sobie samemu co chciałbyś osiągnąć w najbliższych miesiącach i co chcesz zrobić aby tego dokonać. Tu sam jesteś swoim sterem i okrętem. Czy bardziej kręci cię Ibiza czy Przylądek Horn, zależy od twoich priorytetów. Czas już najwyższy jednak wyruszyć w ten rejs! Pomyślnych wiatrów życzę! :)

Chris Kwacz

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Wiosenne Przesilenie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s