Odpuść sobie bieganie!

Świadomość kolejnego treningu, który przecież musisz zrobić, wisi nad Tobą niczym miecz Damoklesa. Z rozdrażnieniem po powrocie z pracy rzucasz plecak w kąt wsuwasz nogi w buty i ruszasz w trasę. Szybko, żeby mieć to już za sobą, szybko żeby mieć to zaliczone… Nie pamiętasz kiedy ostatni raz bieganie dało Ci prawdziwą radość, zaczynasz liczyć czas i kilometry do końca treningu tuż po zrobieniu samej rozgrzewki. Starty i wyniki osiągane w zawodach dalekie są od tego czego się spodziewałeś? Czas zastanowić się czy nie dopadł cię syndrom wypalenia. I co z nim zrobić aby znów poczuć radość z biegania!

Rutyna w życiu może zabić najpiękniejsze doznania. Nie ma nic gorszego niż przewidywalność, brak urozmaicenia i monotonia. Dotyczy to wszystkich aspektów życia w tym także biegania jako czynności, którą powtarzasz co najmniej kilka razy w tygodniu. Obniżenie a nawet całkowity brak radości z wykonywanej aktywności, może mieć fatalne skutki nie tylko dla Twoich rezultatów, motywacji ale również twojej samooceny i codziennego samopoczucia. Dlatego starajcie się zwracać uwagę już na pierwsze symptomy takich zachowań i reagujcie natychmiast!

Kiedy na swojej biegowej ścieżce znasz każdy kamień i zakręt to znak, że czas na zmiany. Szukaj nowych tras biegowych, urozmaicaj i eksploruj nowe tereny. Czasami zdobądź się na odrobinę szaleństwa i pobiegnij na spontanie w miejsce, w którym nigdy nie byłeś, nawet jeśli nie do końca wiesz gdzie wylądujesz :) Pamiętaj ,zawsze możesz wrócić tą samą trasą :) Korzystaj z okazji wyjazdów zawsze zabieraj ze sobą buty i ciuchy biegowe. Spontaniczny trening na nowym nieznanym terenie to jedno z najfajniejszych doznań jakie może cię spotkać, korzystaj z tego! Odpal sobie mapy Google i znajdź jakiś fajny pomnik przyrody, jeziorko, park w którym jeszcze nie byłeś a jest w twoim biegowym zasięgu. Zdecyduj się na rekonesans zamiast robienia 350 kółka wokół tego samego jeziora :)

20150329_093608_1
Spraw sobie miłą niespodziankę i kup nowy element wyposażenia. Koszulkę, frotkę, czapeczkę albo buty. Wybiegnięcie na trasę w nowym stroju daje naprawdę sporo satysfakcji, tym bardziej jeśli zdecydujesz się także w tym aspekcie wyjść spoza swoją strefę komfortu i kupić np. t-shirta w kolorze, którego nigdy wcześniej nie nosiłeś. To naprawdę nie musi być zawsze czarny, biały, niebieski albo zielony! Kup sobie wściekle pomarańczową albo seledynową koszulkę! Zaszalej! :) Zobaczysz bieganie w takim stroju nabierze dodatkowego, pozytywnego i nakręcającego wymiaru.

Pobiegaj w grupie, pobiegaj z nowymi ludźmi, pobiegaj w innym towarzystwie. Okazji jest mnóstwo, znajdź jedną z wielu grup biegowych albo eventów na Facebooku w okolicy i dołącz spontanicznie do spotkania. Możliwość poznania nowych ludzi, porozmawiania i spędzenia razem czasu na treningu ma mega pozytywne przełożenie na jakość treningu oraz Twoją osobistą satysfakcję. Zapewniam cię, że po powrocie do domu, usiądziesz sobie spokojnie i stwierdzisz, że było super pytając samego siebie dlaczego tak późno się zdecydowałeś? :)

Rada na koniec: Po prostu odpuść sobie bieganie! Ale tylko na jakiś czas :) Jeśli czujesz, że ta aktywność nie daje Ci pożądanej satysfakcji, zawieś kompletnie swoje treningi na okres minimum 1-2 tygodni. Przerzuć się w tym czasie na inny sport, wsiądź na rower, pograj z kumplami w koszykówkę, pójdź kilka razy na basen. Nabierz dystansu do biegania i do samego siebie. Pozwól sobie stęsknić się za tym uczuciem, tak aby kolejny trening biegowy po powrocie na trasę smakował niczym wykwintne danie. W życiu, jak mawia przysłowie, co za dużo to niezdrowo a Ty przecież nie masz ochoty na biegową niestrawność.

Chris Kwacz

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s