Przekąski

Święta, czas kiedy wreszcie możemy odsapnąć od codziennych obowiązków, spotkać się z rodziną, zwolnić chociaż na chwilę tempo swojego życia i oczywiście jeść :) Okres niewątpliwie trudny dla biegaczy, bo nacisk i presja otoczenia objawiająca się powtarzającą się mantrą: „Spróbuj jeszcze tego!”, „Może chcesz jeszcze coś na ząb?”,  „Nie jesteś głodny?”, „Może byś coś zjadł?” jest tak duża a sam wybór potraw tak ogromny, że większość z nas zazwyczaj ulega pokusie, popuszczając sobie pasa. Dlatego to idealny czas aby napisać kilka zdań o tym jak jeść i co jeść gdy mały głód zaczyna harcować.

Jak podkreślałem już wielokrotnie nie stosuję restrykcyjnej diety w swoim codziennym żywieniu. Staram się odżywiać zdrowo, w posiłki wplatam dużą ilość owoców i warzyw, które spożywam praktycznie codziennie, nie stronię jednak od mięsa czy dobrego pieczywa. Wszystko oczywiście z umiarem, ale życie biegacza wymusza trochę na nas abyśmy dostarczali naszemu organizmowi urozmaicone posiłki bo wykonywany wysiłek fizyczny wymaga całego zakresu witamin i minerałów, których nie znajdziemy odżywiając się jedynie kiełkami lucerny i kapustą pekińską. Chciałbym podzielić się z wami kilkoma swoimi autorskimi pomysłami na szybkie przekąski, które w prosty i zdrowy sposób dostarczają organizmowi witamin i błonnika tak aby nie znudzić go monotonną przewidywalną dietą.

Świeże sezonowe owoce. Idealnie zastępują łakocie w postaci czekolady, cukierków i batonów. Duża zawartość cukrów prostych, które świetnie przyswajane są przez nasz organizm daje także poczucie wszamania czegoś naprawdę smacznego i dobrego. Dla mnie punkt stały programu, nie wyobrażam sobie kilku dni pod rząd bez zjedzenia partii świeżych owoców. Zazwyczaj przygotowuje je na w pokrojonych porcjach jako lekką kolację albo lunch. Jako osoba która przede wszystkim w okresie letnim uwielbia lody, wykorzystuję właśnie owoce w tej roli. Zamrażam po prostu pokrojone i umyte owoce w zamrażarce a następnie zjadam je jako mrożonki. Najlepiej smakują ananasy, śliwki, truskawki, banany, winogrona, jabłka, gruszki, mango chociaż zdarzało mi się także mrozić także grejfpruty, figi czy arbuzy. Spróbujcie koniecznie. Niebo w gębie!

20150207_230155222

Warzywa. Totalne uzależnienie. W mojej diecie składnik obowiązkowy. Doszło do tego, że w firmie w pracy codziennie około godziny 15 przygotowuje sobie półmisek skrojonych warzyw z którym przechadzam się przez całą firmę częstując wszystkich współpracowników. W ciągu kilku miesięcy stał się to stały, kultowy rytuał i teraz sam dostaję przypomnienia od ludzi z którymi pracuję dlaczego dzisiaj jeszcze nie było warzyw! :) Tak rodzi się dobre przyzwyczajenie! Dla urozmaicenia posiłków, a także efektu estetycznego lubię bawić się  kolorami. Szykuję zatem np. dzień warzyw zielonych (kalarepa, ogórek, zielona papryka, brokuły) żółtych (żółte pomidorki koktajlowe, papryka, kukurydza) albo czerwonych (marchew, pomidorki, papryka, rzodkiewka) taki posiłek przez to, że pięknie wygląda sam zachęca do spróbowania a daje także sporo frajdy przy wymyślaniu kolejnych wariacji.

zielonyczy

Orzechy. Zmniejszają zawartość cukru we krwi i złego cholesterolu oraz regulują wasz metabolizm, czyli sprawiają że trawicie zdrowiej i szybciej a do tego wyśmienicie smakują. Nie warto przesadzać z nimi, ale po ciężkim treningu stanowią świetne uzupełnienie diety i dają mnóstwo energii. Polecam miksy z owocami suszonymi, które powinniście wprowadzić do diety jako idealne źródło magnezu, potasu i żelaza.  Tu także polecam miksy orzechów włoskich, nerkowca, laskowych i migdałów. Różnorodność zawsze w cenie!

20150402_155641_11
Jak widzicie, proste zajmujące dosłownie kilka minut pomysły mogą bardzo fajnie urozmaicić wasze menu dostarczając w przyjemny ciekawy sposób witaminy, sole mineralne i zwyczajnie pozwolić wam się najeść. A czy wy macie jakieś swoje ulubione przekąski które stosujecie w codziennej diecie jako odskocznię od ciężkich  dużych posiłków? Czekam na wasze komentarze.

Chris Kwacz

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s